Den svenska drömmen

Ett minne för livet

Ni som följer mig på Instagram (@annacaroliin) har ju säkert läget någotsånär på det klara. För er andra kan jag dock berätta att veckan på Mallorca var MAGISK. Helt klart en vecka jag kommer minnas för resten av mitt liv.

Vi bodde på ett nyrenoverat 4-stjärnigt hotell som var rena drömmen. Vid ankomsten blev vi mottagna med champagne och färska jordgubbar doppade i choklad. Hotellrummet var fräscht och snyggt och utsikten från balkongen helt perfekt.

Förmiddagarna spenderades oftast vid poolen, så även den 25 augusti, då Jens gick ner på knä bredvid min solstol. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen, och Jens  (och de andra badgästerna också för den delen) lär nog aldrig glömma min reaktion. Men jag fick ändå fram ett ”ja” till slut, haha! Inget har tidigare känts mer självklart, men ändå var hela situationen minst sagt omtumlande. Lycka är bara förnamnet.

Samma kväll bestämde vi oss för att gå ut och fira lite, men konstaterade ganska snabbt att kroglivet inte är något för oss, vilket vi egentligen redan visste. Jag som inte druckit sedan nyår tål verkligen endast ytterst små mängder alkohol numera, och det mår vi även bäst av båda två. Så där var vi en lärdom rikare.

Den spanska maten var helt fantastisk, och restauranger fanns det i överflöd. Frukostbuffén var något i hästväg och levererade varje morgon. Pinfärsk frukt, tiotals nybakade brödsorter, spansk seranoskinka, pannkakor med vitchoklad, färskpressad apelsinjuice…

På eftermiddagarna gick vi antingen runt i affärer, käkade glass eller var på utflykter. Första utflykten gick till Es Trenc beach, dit vi seglade med katamaran. Där simmade vi in till land och vandrade runt på de vita stränderna. Innan vi åkte tillbaka ordnades det en liten BBQ ombord som vi avnjöt med iskall Sangria.

Utöver detta hann vi även besöka marinan (med de mest gigantiska lyxbåtar jag någonsin sett), köra speedboat (så jäkla kul!), bada jacuzzi och massa annat. I det stora hela kunde det inte bli bättre. Vi är så galet nöjda med vår första gemensamma solsemester som var långt över våra förväntningar. Hur toppar man detta liksom?

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!